Ekonomik kriz deprem korkusundan büyük: Eskiden en azından gelip fiyat sorarlardı

İstanbul’da Deprem Sonrası Riskli Binalar Gündemde!

23 Nisan günü İstanbul’da meydana gelen 6.2 büyüklüğündeki depremin ardından, şehirdeki riskli binalar tekrar gündeme geldi. Özellikle deprem bölgesi olarak bilinen İstanbul’da, yapı güvenliği konusunda kırılgan bölgeler endişeye neden oluyor. Zemin yapısının sağlam olmadığı bölgelerde yaşayan milyonlarca vatandaş evlerine girdiklerinde büyük bir endişe yaşıyorlar. Ancak zemin yapısının sağlam olduğu düşünülen bazı ilçelerde daire fiyatlarında hızlı bir artış yaşanıyor.

Özellikle en riskli bölge olarak kabul edilen Fatih ilçesinde daire fiyatları durgunlaşmış durumda. Deprem gerçeğiyle yüzleşen insanlar, evlerini yenileme isteği duyarken, kentsel dönüşüm sürecinde belirsizlikler ve yüksek maliyetler nedeniyle kararsızlık yaşıyorlar.

818 Bin Bina 2000’den Önce İnşa Edilmiş

Kandilli Rasathanesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen zemin ve yapı analizlerine göre, 1980 öncesine ait yapıların en yoğun olduğu ilçeler Beyoğlu ve Beykoz’dur. İstanbul genelindeki bina stoku verileri ise düşündürücüdür. Şehirde yaklaşık 6 milyon konut bulunurken, bu konutların büyük bir bölümü 2000 yılı öncesinde inşa edilmiştir. Yaklaşık 817 bin bina 2000’den önce yapılmıştır.

İstanbul’da Riskin Yoğun Hissedildiği İlçeler

İstanbul’da riskin yoğun şekilde hissedildiği ilçeler arasında Avcılar, Fatih, Beyoğlu, Beykoz, Zeytinburnu, Esenler, Küçükçekmece, Tuzla ve Beylikdüzü bulunmaktadır. Bu ilçelerdeki yapı stoku genellikle yaşlıdır ve bazı mahallelerde zemin yapısı risklidir. Fatih, Beyoğlu ve Beykoz gibi tarihi ilçelerde 1980 öncesi yapıların yoğun olduğu ve bu yapıların inşaat kalitesinin yetersiz olduğu vurgulanmaktadır.

Fatih İlçesinde Daire Fiyat Ortalaması 3 Milyon TL

Fatih ilçesindeki durum hakkında konuştuğumuz Emlakçı Ali Şenel, depremin ardından insanların ev alım-satımı konusunda tereddüt yaşadıklarını belirtirken şunları paylaştı:

“Zemin sağlam olsa da binalar artık ömrünü tamamlamış durumda. Demirlerinde oksitlenme olan, taşıyıcı sistemleri zayıflamış yapılar var. Kentsel dönüşüm konusuysa tam bir muamma. Anlaşmazlıklar çok fazla, maliyetler sürekli artıyor, müteahhitler sözleşmelere uymakta zorlanıyor. Şu an bölgede eski binada 2+1 kiralık daireler 15-20 bin TL bandında; satılık daireler ise ortalama 3 milyon TL civarında.”

Ekonomik Koşullar Eski Binalarda Oturmaya Mecbur Kılıyor

Kocamustafapaşa semtinde emlakçılık yapan Kadir Yılmaz da bölgenin emlak piyasasındaki durgunluğa işaret ederek,

Vatandaşlar korkuyor ama ekonomik koşullar onları eski binalarda oturmaya mecbur bırakıyor. Yeni binalarda 2+1 dairelerin kirası 40-45 bin TL civarında. 50 yaş ve üzeri binalarda ise kiralar 15-20 bin TL arasında. Yeni binalarda satılık daire fiyatları 6 milyon TL’ye kadar çıkıyor. Eskiden deprem olunca insanlar yeni daire almasa da en azından gelip sorarlardı. Bu kez öyle olmadı

Avcılar’da Yapıların %45’i 1980 Öncesi Döneme Ait

Deprem sonrası dikkatleri üzerine çeken bir diğer ilçe ise uzun zamandır riskli yapı stoku nedeniyle gündemde olan Avcılar’dır. 1999 Marmara Depremi’nde yıkılan ilçede yıllardır yapılan kentsel dönüşüm projelerine rağmen halen yetersizlikler bulunmaktadır. İlçedeki yapıların %45’i, 1980 öncesi döneme aittir ve birçoğu hala aktif olarak kullanılmaktadır.

Avcılar’da emlakçılık yapan Mine Güncavar Çağlın ise Ambarlı, Cihangir ve Denizköşkler mahallelerinin en riskli zemin yapısına sahip bölgeler olduğunu vurgularken,

“Buna karşın Firüzköy ve Tahtakale mahallelerinin zemin yapısı daha sağlam. İlçede kiralık daireler 15 bin TL’den başlayıp 70 bin TL’ye kadar çıkıyor. Satılık daireler ise özelliklerine göre 2 milyon TL ile 5 milyon TL arasında değişiyor”

Related Posts

Resmen başladı: Kira sözleşmelerinde yeni dönem

Hazine ve Maliye Bakanlığı, tarafından emlakta denetimi sağlamak ve sahte ilanların önüne geçmek üzere, e-Devlet’ten bildirim zorunluluğuna ilişkin düzenleme resmen başladı. Kira sözleşmelerinin e-Devlet Kapısı üzerinden yapılmasına yönelik …

Türkiye’de hava yoluyla seyahat eden yolcu sayısı 64,2 milyonu aştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de nisanda 19 milyon 74 bin 321 yolcunun hava yoluyla seyahat ettiğini belirterek, “Ocak-nisan döneminde direkt transit yolcularla birlikte 64 milyon 250 bin 267 yolcuya hizmet verildi.” açıklamasında bulundu.

Bakan Kacır: 2030’a kadar seviye 3 yerli otonom aracın ülkemizde üretilmesini sağlayacağız

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, “Attığımız çok boyutlu adımlarla 2030 yılına dek elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçların ülkemizdeki pazar payını yüzde 35’in üzerine, bu araçlarda yerlilik oranımızı yüzde 75’e ve üretim kapasitemizi 1 milyona çıkaracağız. Batarya modül ve alt komponent yatırımlarıyla, ülkemizi bölgesel batarya üretim merkezlerinden biri haline getireceğiz. 2030’a kadar seviye 3 yerli otonom aracın ülkemizde üretilmesini de inşallah sağlayacağız” dedi.

Ekrem İmamoğlu’na yönelik operasyonların kaybı sürüyor: Hazine’nin faiz ödemelerinde şok artış!

Hazine’nin faiz ödemeleri, nisan ayında önemli bir artış gösterdi. Ekonomistler, bu artışı Türkiye’nin mali yükümlülükleri ve döviz rezervlerindeki düşüşle ilişkilendiriyor. Bu gelişmeler, ekonomik istikrar üzerinde yeni bir baskı oluşturabilir.

Türkiye-İngiltere arasında 8 milyar dolarlık kritik adım

Avrupalı Türk Markalar Birliği (ATMB) Başkanı Vehbi Keleş, bu hafta Türkiye ve İngiltere arasında Serbest Ticaret Anlaşması’nı (STA) güçlendirmek üzere imzalanan yeni fasılların ikili ticareti daha da geliştirmek için kritik adım olduğunu söyledi.

Slovenya sanayisinde alarm zilleri çalıyor

Slovenya’da sanayi üretimi 2025 yılının Mart ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,9 azaldı. Bu, Şubat ayında revize edilerek yüzde 2,8 olarak açıklanan düşüşün ardından ikinci ardışık aylık gerileme oldu. Aylık bazda ise üretim yüzde 1 …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir