Apple, Karma Gerçeklik Gözlüğünü Yöneticilerine Tanıttı

Apple’ın artırılmış gerçeklik ile sanal gerçekliği bir araya getiren bir ‘karma gerçeklik‘ gözlüğü üzerinde çalıştığı bilgisi bir sır olmaktan çıkalı uzun zaman oluyor. Yine de Apple, bugüne kadar bu konuda resmi bir duyuru ya da açıklama gerçekleştirmedi. Bu nedenle Apple’ın karma gerçeklik gözlüğü ile ilgili tüm bilgilerimiz, sektöre yakın isimlerin sızıntılarından ibaretti.

Apple karma gerçeklik gözlüğü ile ilgili son bilgiler, Bloomberg yazarı Mark Gurman’dan geldi. Paylaşılan bilgilere göre Apple, haziran ayında gerçekleştirilecek WWDC 2023’te gerçekten de karma gerçeklik gözlüğünü resmen tanıtmayı planlıyor. Zira Apple, iPhone lansmanlarının da gerçekleştirildiği Steve Jobs Sahnesi’nde şirketin en üst düzey 100 yöneticisiyle bir toplantı gerçekleştirmiş ve karma gerçeklik gözlüğünün şirket içi tanıtımı yapılmış durumda.

Apple AR-GE ekibi, 2018’den beri her yıl sunum yapıyormuş; ama bu sefer farklı…

*Temsili görsel

Aslına bakacak olursak Apple’ın karma gerçeklik projesinin başındaki ekip, 2018 yılından bu yana her yıl şirketin üst düzey yöneticilerine bir sunum gerçekleştiriyordu. Ancak bu sunumlar daha çok projenin devam ettirilebilmesi için gelinen aşamayı göstermek ve gelecek projeksiyonları sunmak içindi. Son sunum ise piyasaya sürülmeye hazır ürünün bir halka kapalı tanıtımı niteliğindeydi.

Gurman’a göre Apple’ın karma gerçeklik gözlüğü için yapılan şirket içi tanıtım heyecan verici olsa da ürünle ilgili birkaç temel sorunu da ortaya çıkarmış durumda. Gurman, bu sorunları şu şekilde özetliyor:

  • 3.000 dolarlık aşırı yüksek fiyat
  • Birkaç saatte bir değiştirilmesi gereken harici pil
  • Test eden bazı kullanıcıların ‘rahatsız’ olarak ifade ettikleri tasarım
  • Sınırlı içerik

Apple karma gerçeklik gözlüğünün ‘işe yaramaz’ gözükmesinden endişe ediliyor

*Temsili görsel

Bazı Apple yöneticileri, karma gerçeklik gözlüğünün Apple Watch gibi ‘ilk çıktığında ilgi görmeyen’ bir ürün olacağını ‘mevcut Apple ürünlerinin yanında işe yaramaz gibi görüneceğine’ inanıyor. Yine de iPhone’ların da ilk çıktıklarında bir uygulama mağazasına bile sahip olmayan ‘sınırlı’ imkana sahip cihazlar olduğunu unutmayalım. Apple, gösterişli bir tanıtım ve birkaç ay içinde yayınlayacağı özellik ve içeriklerle karma gerçeklikte pazar lideri haline gelebilir. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir